UPDATE!

Vandaag verkiezingsdag!
Ik ga zo gewapend met camera de stad in.

Als journalist beleef je in de verkiezingsweek natuurlijk je piekmoment. Opeens is de wereld echt geïnteresseerd in wat er hier in Oeganda gebeurd. Trouwens, er is dan niet zozeer interesse in Oeganda het land maar vooral; is er geweld? Jammer maar waar. Hier een kleine update van de afgelopen dagen.

Homoseksualiteit
Voor Afrikanieuws.nl maakte ik een artikel en fotoreportage over homoseksuelen in Oeganda. De begrafenis van de bekende homorechtenactivist was heftig en symbolisch voor zijn strijd. Ik ben aardig geïntegreerd geraakt in de gay-scene hier en veel mensen gesproken over de ontwikkelingen. Voor oneworld.nl schreef ik er een blog over.

De verkiezingen
Maar belangrijkst de afgelopen tijd zijn natuurlijk de verkiezingen! Blijft Museveni gewoon weer op het pluche zitten, of gaat zijn voormalige fysiotherapeut Kizza Besigye er met de rol van President vandoor? Voor oneworld.nl schreef ik een blog over de enorme invloed van corruptie op de verkiezingen; Te koop: Macht.

Voor de Wereldomroep  een artikel over de ambassade hier in aanloop naar de  verkiezingen. Met op de voorkant mijn prachtige man! “Ga gewoon gezellig ganzenborden”heet het.

Bij Trouw een artikel over de Oegandese fotograaf Andy Kristian die een prachtig project maakte.

En een artikel bij wederom Trouw dat gaat over de vraag die veel mensen hier bezighoudt; is een revolutie a la Egypte mogelijk in Oeganda?

Tenslotte een blog op oneworld.nl over de rol van mobiele telefonie en sms’jes in de aanloop naar de verkiezingen, en de Wereldomroep belde me voor een interview over de spannende tijden hier. Dat laatste staat volgens mij online maar ga ik later uitzoeken.

Nu snel de straat op! Stay tuned 🙂

Dit bericht werd geplaatst in Actueel en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op UPDATE!

  1. Dee zegt:

    Keep up the work! Ik ga bijlezen.

Geef een reactie

