Op Afrikaanse bodem

Foto: flickr cc

Ik heb mijn Nederlandse schaatsen verruild voor Afrikaanse slippers. Vanuit standplaats Kampala stort ik me de komende tijd als crossmediale journalist in het Oegandeze leven. Voor oa Trouw, onzeWereld, Afrikanieuws en oneworld.nl ga ik op zoek naar nieuws onder de Afrikaanse zon.

Op deze site kan je mijn gepubliceerde reportages, foto’s en filmpjes vinden maar ook bespiegelingen die niet in de media verschijnen maar die ik wel de moeite waard vind. Met een Nederlandse bril volg ik de ontwikkelingen hier op de voet. Van een rappende president en de invloed van China tot ijskasten op zonne-energie en zalfjes die het vrouwelijk geslachtsorgaan moeten vergroten, en zoveel meer.

Ik hoop dat je geniet van de woorden, beelden en geluiden die uit deze ‘African Jukebox’ komen. Als je je abonneert op de RSS-feed blijf je automatisch op de hoogte van nieuwe posts. Voor suggesties, vragen of informatie neem gerust contact met mij op.

Stay tuned! Marlies Pilon

Dit bericht werd geplaatst in Actueel en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Op Afrikaanse bodem

  1. Dee zegt:

    Gegoogled, gevonden en ingeschreven op de nieuwsbrief.

    Suggestie; Zou je misschien voor een Afrika-leek als ik hier af en toe eens wat voor jou wellicht volstrekt logische maar voor mij onbekende info over Afrika willen posten? Houd daarbij in je achterhoofd dat mijn beeld over Afrika, Oeganda, Kampala, Afrikanen etc. compleet blanco is. Ik heb geen idee hoe jouw leven er daar tegenwoordig uitziet en ben erg benieuwd.

Geef een reactie

